fbpx

Project Management

Project Management

menu-projectmanagement-icon-b

Tim Organisasi Proyek harus terdiri dari PointStar dan Pelanggan. Tim terpadu ini bertanggung jawab untuk melaksanakan tugas-tugas proyek sesuai dengan ruang lingkup proyek dan jangka waktu pelaksanaannya.

Setiap tim masing-masing harus memiliki peran khusus sebagaimana ditentukan dalam bagian Peran dan Tanggung Jawab Tim Inti. Orang-orang ini memiliki keterampilan yang memenuhi syarat dan keahlian materi pelajaran untuk mendukung implementasi Pelanggan.

Our Transformation Project Definition

  1. Program, adalah upaya organisasi utama yang terkait dengan satu atau lebih tujuan strategis (misalnya, inisiatif transformasi digital).

     

  2. Projects, membentuk program dan terikat pada satu tujuan. Misalnya, program transformasi digital dapat dipecah menjadi proyek Modernisasi Infrastruktur dan proyek Modernisasi Aplikasi

  3. Sebuah proyek disampaikan secara bertahap, yang mewakili kegiatan tingkat tinggi dan tonggak yang perlu diselesaikan agar proyek berhasil. Alur kerja biasanya terikat pada area fungsional tertentu dan bekerja pada berbagai aktivitas dalam satu fase dan dapat menjangkau seluruh fase. Misalnya, Fase 1 proyek Modernisasi Infrastruktur dapat mencakup dan mungkin melibatkan alur kerja migrasi server dan alur kerja migrasi data.

 

 

PROYEK TINGKAT TINGGI YANG TERKAIT DENGAN MODEL OPERASI

RENCANA KOMUNIKASI PROYEK UMUM

Meeting Cadence Purpose
Daily Stand-Up
Daily
Raise blockers, completed tasks, and updated queue
Weekly Project Status Meeting
Weekly
Track weekly progress on deliverables, highlight risks, and provide update on action items
Deep-Dive Sessions
Weekly
Collaborate to capture design requirements and create solutions related to specific architecture topics
Midpoint Leadership Update
2x/Month
Executive summary providing updates to Project Sponsors and Executive Team on progress of project
Project Wrap-Up Session
Once
Summary of engagement, infrastructure, and application architecture design reviews, and project plan and deployment support review for foundational requirements
Type Description Path to Resolution
Risks
Highlights a possible source of delay in the delivery of a milestone
Submitted through Project Management Ticket Log and discussed during weekly project status meetings if inter-team closure is unsuccessful
Action Items
Covers and assigned task that must have a clear owner and due date
Issues
Describes a concern that may not yield in any specific project delay
Dependencies
Explains which activities must be completed (including who must complete them) in order for progress to be made on a given milestone
Decisions
Establishes an agreed-upon program conclusion
Change Requests
Articulates a need to alter an agreed-upon program deliverable (expectation differs from original design) and must be assessed for program-wide impact
Submitted through CR Log and discussed during weekly project status meetings if inter-team closure is unsuccessful. Requires executive leadership approval and a new SOW to be signed

PROSEDUR UMUM RESOLUSI PROYEK

Jadwalkan Sesi Konsultasi Dengan Kami